Alex & Marianne

201
Video’s:

Over ons

We krijgen steeds meer zin om naar de States te gaan. Rondtrekken in een 4WD Jeep Grand  Cherokee om door werelsteden en algelegen vlaktes te rijden door beboste bergen (4000mtr.) van hotdessert, lowpoints en canyons. (we hebben al een paar dirtroads uitgezocht ...haha). Maar hopen dat de hotels zo goed zijn, zoals als ze beschreven om dan neer te ploffen van een mooie roadtrip. We hopen dat jullie ons kunnen volgen op onze reislogger, soms wordt het wel ff moeilijk om een WIFI te vinden en de reislogger up to date te houden. maar we doen onze beste om jullie van de nodige info honger te voorzien.

onder foto  California coast (bron ontdek-amerika.nl)

Over onze reis

We vliegen vanaf Amsterdam met een tussen stop in Philadelphia om dan door te vliegen naar Los Angeles. De route is als volgt (zie reiskaartje) Los Angeles - Anaheim -San Diego - Palm spring - Scottsdale (Phoenix) - Grand Canyon village - Page - Bryce Canyon city - Las Vegas - Stovepipe wells - Oakhurst - State line (lake Tahoe) (Ne) - San Francisco - San Simeon - Oxnard - Los Angeles...

Enkele parken zijn Yosimite NP, Monument Valley, Grand Canyon NP, Zion NP, Brice Canyon NP, Yoshua tree park NP, Death valley NP, lake Tahoe, Paciffic Coast A1, Big Sur, lake Powell, 17 mile drive, Horseshoe bend, Antilope canyon, the wave, Oak creek canyon NP.

Rodeodrive, Sunset boulevard, Down Town LA, Santa Monica, Venice beach, Hollywood, Las Vegas The Strip. Golden Gate Bridge, Chinatown ....

Animals die we tegen kunnen komen kunnen zijn, Beren, puma's, ratelslangen, black widows, terantulas, scorpioenen, herten, cayotes, walvis, skunks, chipmonks, orka's, zeeolifanten, zeerobben

Maar goed dat er in onze reis rust momenten zitten .

Diepste punt -86 mtr. Death Valley,
Hoogste punt 4421 mtr. Mount Withney
diepste kloof  1829 mtr. Grand Canyon
Hoogst gemeten temp.56,7 graden Death Valley
Los Angels 4 miljoen inwoners  2de grootste stad VS
Hoogste gebouw West VS 310,3 mtr US Bank Tower
nr 2 van te verwachten grootste rampen is de aardbeving langs Andrabreuk.
grootste levend "ding" ter wereld General Sherman Mamoetboom.
top 10 grootste hotels staan er 7 in Las Vegas (een met 8.108 kamers)
alles is daar Big, doe mij maar een kleine cola 0,2 liter.

Antilope canyon (foto's bron ontdek-amerika.nl)

Bryce canyon

Bezochte landen

Wij hebben 19 landen (8%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Kroatië, Luxemburg, Monaco, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Servië, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zwitserland.