Los Angeles, Hollywood

23 september 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Dit is de laatste dag dat we nog echt iets kunnen ondernemen, dan zit het er op. Morgen weer naar huis met een lange vlucht.

Heerlijk geslapen in Ventura en een goed ontbijt gehad. Een betere start van de dag kun je niet wensen. Onderweg naar L.A. maar even een bankje opzoeken om alles weer in gereedheid te brengen voor de terugreis van morgen. Dit hebben we gedaan in de buurt van Malibu op een Camperplaats (RV camp). Wat hebben we nog veel over, 15 liter bronwater, 12 blikjes dr. Peper en cola  enzovoort enzovoort. Hiemee hebben wij een man met een Camper blij gemaakt. Hij was met zijn zoon en kleinzoon op reis. Hij wou die dag nog drinkwater halen maar dat hoefde hij nu niet te doen.

Rijdend door het drukke verkeer van L.A. (14 baanswegen) hebben we slalommend gedaan om zo Hollywood Blvd te bereiken. Een parkeerplaats is moeilijk te vinden en de prijs van parkeren was deze dag verhoogd namelijk 8 dollar i.p.v de gebruikelijke 5 dollar. (Nog goedkoop t.o.v. Nederland) De reden was dat een of andere oude Beatle Paul Mc Cartney ging optreden. Pal in het midden van het grote circus wat zich Hollywood Blvd noemt. Hier door konden wij niet echt mooie foto's maken, maar dat maakt ook niet uit want het is een groot theater wat lijkt op Disneyworld. We hebben wel genoten, maar het was niet ons ding. Superman en spiderman lopen langs je heen, en wat zie ik daar? Staat daar ook niet ...... zie de foto die nog komt, want namen van deze filmsterren c.q. freaks weet ik niet. Dames zijn er gek op. Een aardbeimilkshake met een hotdog en een tosti gehad tegen over Dolby theater met Mickey Mouse naast ons. Onder de boog van de dolby theater ook nog koffiegedronken en een cake. Nee het is niet the realworld en het kijkt op een derde rangs film, dus op naar Rodeo-drive dat is luxe, luxe en nogeens luxe dus ook niet the realworld maar wel mooi om te zien. Auto's van een dikke miljoen Euro's staan gewoon geparkeerd langs de mooi aangelegde plamenboulevard. Een Oost Europeaan stond naast een Bugatti voor een foto. Dus ik mij Toyota sleutel in de hand tegen de man zeggen of hij de auto leuk vondt. YES !! "Wil je er in rijden" en ik stak de autosleutels omhoog. De man had wel zin in zo'n ritje "YES!!". maar ik moest hem teleurstellen door te zeggen "it's not my car" en de meute achter ons lachte zich een hoedje. Ja humor dat hebben de Amerikanen wel. Maar de "Oostblokker" droop teleurgesteld af.

We zijn ook nog ff in Beverly Hills geweest wij moesten daar 25 mph rijden en de bolides denk ik harder. Hier werd ook getoeterd naar ons wat we in the USA nog niet hadden meegemaakt. Stilstaan is daar verdacht en willen ze niet hebben. Maar jullie kennen ons, dit geeft de kick om een ingelaste pauze te houden onder de palmen, hagen en bomen met een dr. Peper in de hand. Wat je wel veel ziet zijn Mexicaanse tuinmannen en weinig bekendheden, maar ja die kennen we ook niet zo als de gemiddelde Nederlander dat doet. Ze doen hier wel net of de openbare weg hun eigendom is. Maar alles is leuk om mee te maken. Weelde, weelde en nog eens weelde. Ze leven achter hekwerk en hagen...Wat je maar wilt....  Zoo....  Ik stop nu want we gaan slapen. morgen vroeg op !!!! gr. M&A

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rita Ruitenberg:
    24 september 2013
    Heel erg leuk om jullie verhalen te mogen lezen, jullie hebben veel gezien, en mooie foto's gemaakt. dit pakt jullie niemand meer af. Even wennen als je weer thuis komt, maar als je dan het boek gaat maken, beleef je het weer opnieuw, ook leuk voor later. Welkom in Nederland....Duitsland.
  2. Gerrit Veldhuis:
    24 september 2013
    jammer dat het weer op zit voor jullie, maar met veel herinneringen en foto's weer op huis aan. een goede en behouden vlucht en we zullen nog vele verhalen horen
    groetjes gerrit en ine veldhuis
  3. Hermien Stegeman:
    24 september 2013
    Hoi Marianne en Alex ik heb mee kunnen genieten van jullie foto's op facebook heel indrukwekkend en het was overduidelijk dat jullie genoten hebben. Veel gezien en gedaan dat pakt niemand jullie meer af.
    Groetjes,
    Hermien Stegeman