Zon van San Simeon tot Ventura!!

23 september 2013 - Ventura, Verenigde Staten

Hallo log volgers,

Allereerst bedankt voor de leuke reacties, over het weer mogen wij niet klagen. Er zaten maar een paar dip dagen in, maar wat wil je, drie weken lang over de 24 graden is niet gek. De vakantie loopt ten einde en de weersverwachting voor de resterende dagen zijn erg goed.

Tja de overnachting in San Simeon was minder. Om ons ontbijt te nuttigen nabij het ''hotel'' en er ook vorstelijk voor moeten te betalen, heeft ons doen besluiten een ontbijt op de kamer klaar te maken. Het beloofd een mooie zonnige dag te worden, dus met een strakke blauwe lucht en stijgende temperaturen karren wij over the Highway one. Onderweg hebben we een paar leuke dorpjes en stranden aangedaan.

Bij Pismo Beach hebben we even een koffiepauze gemaakt en gewandeld. Bij de pier wordt er deftig op los gesurft, dit wij vinden dit is een geweldig gezicht. The way of Surfing en de bijbehorende sfeer is hier nog aanwezig  Pismo Beach staat erom bekend  dat je hier ook met de 4WD over het strand mag rijden (op eigen risico) voor $5,-- helaas durvende wij dit niet. Stel je voor dat we vast komen te zitten in het mulle strandzand. Een vertraging door vast te komen zitten vonden wij een te groot risico. Maar als we hier langer waren dan !!! Eén van de Rangermedewerkers kwam voor onze ogen vast te zitten met zijn krachtige truck en trailer vol met Quads. Het blijft een geweldig gezicht al die trucks, jeeps, crossmotoren en zelfs Campers te zien rijden over het strand.

Ook zijn we even van de highway one afgeweken, want wij zien ook graag de minder toeristische Californische plekjes, 14 mile heen (en weer terug) naar wat wij dachten een beach city Jalama.  Slingert baanden wij ons een weg naar wat bleek te zijn een camping. Voor $10,--  mag je hier de hele dag verblijven. Wij hebben de ranger gevraagd of we het strand te mogen zien, we kregen 15 minuten zonder dat we hoeven te betalen. Met 10 minuten hadden wij het al gezien. Het was een verkeerde gok geweest. haha....

Bij het prachtige Santa Barbara hadden we het mooie weer in combinatie met veel oldtimers, een kunstmarkt en een gezellige drukte. De winkelpromenade is mooi en er is een palm boulevard. Hier hebben ze een houten pier waarop je zelf mag rijden, voor parkeren moet je even de sleutel afgeven, want het is Valét. Het verbaast ons dat de eerste 90 minuten gratis is. (ook hier is parkeren goedkoper dan in Nederland). Deze pier is erg mooi om te zien en er zijn houten winkels en restaurants in American style op gebouwd. Op de pier hebben we ons te goed gedaan aan fish en chips.

Soms worden we wel een beetje bang van al die nette Amerikanen met hun rij gedrag. Wij manoeuvreren net als Amsterdammers tussen de menigte door en in plaats van middelvingers, zwaaien ze ook nog netjes, ze laten je zelfs voor.

Op naar ons Hotel in het havenstadje Ventura. Het hotel is goed en er ontbreekt niets en een kamer met Oceanview. Na zo'n mooie trip hebben we in een loungesetje wat gedronken, wat kan leven een straf zijn.  De houten pier voor het hotel zat hier vol met vissers. Hier had een visser een zandhaai gevangen van 1,2mtr. en natuurlijk waren er ook vissers bij die beweerden nog grotere haaien te hebben gevangen. Helaas begrijp ik geen Latijns.

De zon ging snel onder en vanaf de pier en strand hebben we de zonsondergang bekeken. Teruglopend naar het hotel veranderde de lucht in de meest mooie kleuren. Het restaurant van het hotel serveerde ons een geweldig stukje rundvlees (draadjesvlees) met lokale groenten, aardappelpuree en brood met sausjes. Dit alles onder de palmbomen rondom the swimmingpool en met live muziek alla Fleetwood Mac.

gr. M&A

1. Anton en Linda:
    24 september 2013
    Hallo luitjes, jullie avonturen weer met een glimlach gelezen. Volgens mij ben je je beroep misgelopen, je had correspondent moeten worden. Als je terug bent zal ik je een cursus 4x4 rijden geven op kosten van Co....
    Groetjes
    Anton en Linda
  2. Marja Euverman:
    24 september 2013
    Hi There,
    hier nog een berichtje van ons, nou ja, mij, Dirk is natuurlijk naar zijn werk,maar hou ook hem goed op de hoogte van jullie grote Avontuur hoor.
    Maar wat hebben jullie veel gezien en beleefd, jullie zijn straks wel 3 weken thuis nodig om bij te komen van alles, en napraten dat zal nog wel veeeeel langer duren.
    Ik heb met plezier jullie blog gevolgd, en alle schitterende foto's bekeken.
    De terugreis is in zicht, en ik wil jullie dan bij deze ook een goede terugreis wensen .
    En dan nog even terug rijden naar huis is dan maar een peuleschil voor jullie met zoveel mijl achter de rug.
    Hopelijk zien en spreken we elkaar dan weer snel!!!!
    Gr. Marja [en Dirk]