L.A.

4 september 2013 - El Segundo, California, Verenigde Staten

Yeehaw !!!

Een hele trippel en goed aangekomen in L.A. Na al die douane controleposten zijn we wel even anders, wat een controles allemaal, maar het is voor onze veiligheid. Door van terminal 1 naar de shuttlebus naar Alamo. De bus stond klaar en in een mum van tijd stonden we voor de balie met nog een Nederlands stel die de hele vliegreis tegelijk met ons optrok. Bij Alamo aangekomen kregen wij geen bekende verzekering of upgrade verkoop praatje. De medewerkers van Alamo waren moe en er was na ons een wisseling van de ploegen. Op een rij stonden de auto's per categorie en kies maar uit. Het werd een  toyota highlander 4wd, de Grand Cherokee was namelijk niet meer aanwezig. Maar de Toyota is een goed en degelijk alternatief. (Tip: soms kun je beter geen auto huren bij een reisorganisatie, we betaalden nu het zelfde maar met een veel beter (verzekerings)pakket en een upgrade van meer dan twee stappen). We beschrijven wel meer tips en bevindingen aan het eind van deze reis. Ons eigen navigatiesysteem hadden we voorgeprogrammeerd.(nooit huren, want dat is duurder dan een nieuwe Navi kopen)

Het eerste hotel was 3,5 mile verder, dus een hele mooie afstand. Ingecheckt en een kamer op de vijfde gekregen van waar uit we de auto konden zien. Een koffer mee naar boven en de andere in de auto, want we hadden alles in volgorde gelegd, zodat we elke keer maar een koffer mee hoefden te nemen. Tegenover was een Ralhp's supermarkt waar we ons oriënteerden, om de grotere spullen de volgende ochtend op te halen. Koelbox en ijsblokjes met o.a. 2 x 5 liter drinkwater voor eventuele noodgevallen in de woestijn.  Onze eerste nacht in L.A. en we hadden best nog wel energie. Ons viel wel op dat alles in de USA ietsje groter is .... think big!! but we keep it small. morgen meer.

1. Ceres:
    9 september 2013
    Wij zijn met jullie meegevlogen via een live flight-tracking en gelukkig zijn jullie goed aangekomen!

De reis kan beginnen!
  2. Yardena:
    12 september 2013
    4wd heb je ook wel nodig met alle verschillende weersomstandigheden. Hiiiihaaaa gaan met die
    Amerikaanse bak.