Venice / Santa Monica / Manhattenbeach / Anaheim

5 september 2013 - Anaheim, California, Verenigde Staten

In het haciënda hotel kregen we om 8 uur van Corinne (van ATI) uitleg, Van haar kregen we ook een tas met reisdocumentatie en aan haar konden we vragen stelen. Zij heeft ons goed op weggeholpen met de meest recente informatie van de parken die we zouden gaan bezoeken. Met een klein uurtje waren we bijgepraat en wenste ze ons een fijne vakantie samen met een stel uit Drenthe. Zij hadden bijna dezelfde reis maar deze was alleen iets korter. De reis kan nu beginnen !!!!!

Eerst naar Ralph's om de boodschappen op te halen en in een tempex koelbox te plaatsen. Bij Ralph's hebben we eerst een kosteloze bonuskaart gehaald bij de kassa, want dat bespaard best wel veel.

Vandaag hebben veel gezien, met een aangename temperatuur 33°C en een zeebries. De mensen zijn hier allemaal erg aardig en behulpzaam. Het plan was downtown L.A. maar we zouden ook nog downtown San Diego en San Francisco zien, dus hebben we onze reisprogramma omgegooid. Het werd eerst Venice Beach hier fiets, skate en sport men langs de stranden en boulevard men wil hier graag gezien worden. Daarna naar hebben we Santa Monica Beach en Manhattan beach gezien. We kunnen wel zeggen dat alles in een park style is opgezet en het er erg mooi uitziet. The way off California life is een lekker  relax gevoel . Het autorijden in de in the states is ook erg relaxt en aso rijgedrag hebben wij nog niet gezien ook niet op de achtbaans wegen. Vandaag was er een Joodse feestdag dus veel L.A.ers hadden een vrije dag, naar de drukte viel gelukkig mee.

We zitten nu bij Denny`s in Annaheim tegen over Disneyworld en gaan ons te goed doen aan spagetti met meatballs en ribs op knoflookbrood met farmer friet. Als we de computer hier kunnen gebruiken dan volgen er ook foto`s. We stoppen even want er wordt een dame blanche geserveerd.

Straks gaan we zwemmen onder de hoge palmen bij het hotel met hot-tubb bubbelbad, het kan hier namelijk tot 22:00 uur. Alle hotelkamers hebben een magnetron en koelkast dit schijnt heel normaal te zijn in de States

Groetjes M&A

1. Marja Euverman:
    6 september 2013
    Hallo Alex en Marianne,
    had al stiekem een beetje met jullie meegereisd, met enig verschil: jullie aangekomen in Amerika en ik met beide benen op de grond achter de pc op flighttrack!
    Hoop voor jullie dat de jetlag meevalt.
    Erg benieuwd naar jullie reisverhalen, gaan we op de voet volgen.
    Dus als jullie er dan weer zijn , en de belevenissen vertellen , kunnen we alsnog toch een beetje meepraten dankzij de reisverhalen.
    Geniet er van!!
    Gr.Marja