Van LA naar San Diego, wouw wat een mooie rit!

6 september 2013 - San Diego, California, Verenigde Staten

Logvolgers,

We waren om 4 uur al wakker, maar dat schijnt normaal te zijn na zo'n reis. Dus maar even koffie drinken met pancake puppies vreemd maar wel lekker, want bij Denny´s zijn ze 24 uur open. Van het personeel van Denny´s kregen we tips over San Diego en de rit er naar toe.

De Koelbox vullen met ijsblokjes uitchecken en rijden maar... nou ja  8 banen snelwegen naar noorden en 8 banen naar zuiden, maar alles loopt geordend. Zo snel mogelijk naar Newpoort Beach met zijn enorme jachthaven, vandaar de hele coast langs rijden ver weg van de Freeway 5.

Wat veel variaties van huizen en andere gebouwen langs de kust. Parkachtige wegen en veel kleurrijke winkels en mensen, surfers, fietsers, joggers, vissers, prullenbak zoekers en mustang drivers. Dat is het California gevoel, doen waar je zin in hebt en waar je goed in bent en dat alles zonovergoten. De rit verliep verder naar Laguna Beach en Oceanside. Deze laatste heeft een mooie houten pier. Op de pier riep een visser tegen Marianne "Sark, Sark" !!! Hij had een Haai aan de lijn. Al snel kwamen andere vissers aangerend, ze wouden hem helpen.De hele dobber was verdwenen en de hengel stond gespannen. Totdat een gevederde vriend naar boven kwam. Zei ik tegen de man " that´s what we called in Holland an aalscholver" Stond hij even in de zeik, maar de humor werd wel gewaardeerd, want humor dat hebben de Amerikanen wel.

Via Torrey Pines state Park met zijn unieke dennenbomen naar La Jolla gereden waar we zeeleeuwen en pelikanen hebben bekeken... wat een stank! Hier zwemmen,snorkelen de mensen tussen de zeeleeuwen in. Een Amerikaan zei tegen mij dat het zwemmen tussen de zeeleeuwen er geweldig uitziet, maar dat hij dit niet durfde te doen, want je zult net zien dat het dan net paringstijd is. Met Amerikanen leg je snel en gemakkelijk contact, ze zijn erg vriendelijk. In San Diego schrijf ik de logger bij met hopelijk ook een paar foto´s. straks even naar de skyline kijken en downtown pakken.

Wouw wat een fantastische ritten hebben we vandaag gemaakt.

Tot nu toe zijn de hotels oké wel iets veroudert, maar schoon en alles is aanwezig en gratis. gr. M&A

1. Jolanda:
    7 september 2013
    Hoi hoi wat een mooi begin al van jullie vakantie wel veel mooie plaatjes schieten he!!! Gr van ons
  2. Gerrit Veldhuis:
    7 september 2013
    Wat is het leven toch verschillend, jullie lekker op vakantie en ik maar zwoegen om alles wit geschilderd te krijgen thuis. Maar ja, zie ik het ook niet meer zo donker in.
    Ik zie wel aan jullie verhaal dat jullie het prima hebben daar. Ik hoop dat jullie al snel de eerzte foto's online zetten zodat we hier ook een indruk krijgen in welk gebied jullie zitten. Geniet ervan en ik ga weer schilderen.
  3. Ceres:
    9 september 2013
    Leuk dat jullie het goed naar jullie zin hebben. Hadden we ook niet anders verwacht! Geniet nog van de tijd dat jullie daar zijn, time flies!

En wat een dikke bak met zijn tweeën, daar kun je je wel mee vertonen in Amerika.

Jullie hebben al aardig wat dieren gezien, nu nog opzoek naar de black widow!

Groetjes uit het regenachtige Bad Bentheim