slechte wi-fi en wij gaan zo naar Josua Tree Park

7 september 2013 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

O ja, waar waren we gebleven met ons verhaal, gisteravond we hebben één van de mooiste skylines van Amerika gezien, namelijk die van San Diego. Terwijl de zon onderging en met zijn laatste zonnestraal de skyline belichte werd het snel donker. We hebben de skyline bewondert vanaf Centenial Park. Vanaf deze locatie behoort de skyline zeker tot één van de mooiste Amerika. Manoeuvrerend tussen de wolkenkrabbers bij nacht zijn we weer naar ons hotel gegaan.

Vandaag zij we vroeg opgestaan en hebben het ontbijt maar laten wezen, want we wouden nog veel gaan doen. De skyline bekijken als de zon opkomt, maar helaas gooide een zeemist roet in het eten. Dan maar door naar Old Downtown San Diego, daar waren ze net bezig om de zaterdagmarkt op te bouwen. De bekende straatjes en gebouwen stonden in volle glorie te pronken zonder bezoekers. Vanuit hier zijn we binnen doorgereden naar Palm Springs. In verband met een bosbrand moesten we de route aanpassen. Dan maar als alternatief de Pines to Palms highway, hier hebben we geen spijt van gehad. Wat een mooie vergezichten en we hebben zelfs bighorn sheeps gezien. Rijdend op de palm boulevards (eigenlijk alle straten hebben gigantische palm rijen links en rechts van de weg) naar het Hotel The Curve. We waren extra vroeg uit San Diego vertrokken om Palm Canyon (Indian canyon) te gaan bewonderen, helaas ging dit niet door er was een Flas Flood geweest die de weg onbegaanbaar had gemaakt. Ook de alternatieven Tahquits, en Andreas canyon waren afgesloten en onbegaanbaar geworden. De parkranger vertelde dat men nog wel meer van deze overstromingen kon verwachten, maar dat kan per gebied verschillen. Dus weer de route omgooien dan maar op naar Cottonwood spring wat ligt in Josua Tree national Park. Over de I-10 rijden en afbuigen naar de Cottenwood spring road ging de reis verder richting Josja Tree National Park, maar in de verte kondigden zich donkere wolken aan met hier en daar een bliksemschicht. Droge rivier beddingen liepen in enkele seconden vol met overweldigend veel water. We waren ingesloten tussen water en modder stromende massa's welke de wegen overspoelde. Uit het park kwamen anderen ons tegemoet, deze vertelden dat de weg noordelijker al was afgesloten en dat er nog meer flash floods zouden ontstaan. Gassen dus met de Highlander 4WD. Tjonge wat ben je dan blij met een 4WD. Wat glad is die natte modder massa en wat veel stenen en meesleurende takken vliegen onder de auto door. Geen tijd om echte foto's van te maken. Mij lijf kreet "ai bange leeft goa-ie bange dood" had ik maar even geparkeerd. Terugrijdend naar Palm Springs (hier was het 38 graden en droog) schoot me nog een ander alternatief te binnen Thousand Palms een mooie oase, waar wij helemaal alleen waren, uitgezonderd een vluchtende roadrunner.
In het hotel hebben we nog even aan het zwembad gezeten met een feestende massa ondersteund door een DJ, Dat was gezellig het gaf ons een Slam fm gevoel. De radio in the States is vaak slecht te ontvangen en barst van Spaans talige zenders. Dus deze muziek aan het zwembad was meer dan welkom.

Morgen ontbijten we in het hotel en gaan via Josua Tree  Park (park was deels afgesloten) naar Scottsdale / Phoenix.    groetjes M&A

Smarthphone LG E 610 I.v.m. flash flood is veel dicht, morgen hopen wij meer te kunnen melden. We zaten er midden in. In luttelijke seconden stroomt modder takken, stenen en enorme watermassa`s van de bergen. Mooi om te zien maar geen tijd om foto`s maken. wel een foto gemaakt waarin een beginnende flash flood in een paar seconden de weg overkomt. We zijn zo snel mogelijk naar veilige gebieden gereden. We waren blij met de 4wd. We schrijven nu vanuit de lobby van het hotel the curve. howdy M&A Hotel Internet heeft een slechte verbinding.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jolanda:
    8 september 2013
    Zo te lezen een spannende reis x
  2. Marja Euverman:
    9 september 2013
    Goedemorgen moet ik jullie wensen, toch??
    Tjonge wat een verhaal, was zelfs een beetje geschrokken, maar alles weer op zijn pootjes terecht gekomen.
    Zelfs nu iets gezien wat je anders op de route niet had gezien, ha,ha.
    Dat krijg je als je van de route moet afwijken, maar laten we eerlijk zijn, als ik jullie verhalen zo lees is alles 1 groot avontuur.
    En wat een foto"s, mooi hoor!!!
    Oh,ons hondje vraagt aandacht, wil vast dat ik een knuffel jullie kant op stuur, dus bij deze.
    Gr.
    Dirk,Marja en knuffel van Cujo
  3. Ceres:
    9 september 2013
    Zo zo.. Typisch Amerika. De ene dag is het 33 graden en het volgende moment modderstromingen.

Maar jullie kennende overal goed door heen gekomen en op naar het volgende avontuur.

We hadden ons op google earth al uitgeleefd en jullie route bekeken. De skyline van San Diego is prachtig!!

Kus Kus!
    J&C
  4. Yardena:
    12 september 2013
    Flash gedoe is vet gevaarlijk! Danger liste
  5. Yardena:
    12 september 2013
    Listening to the People......the indian nows everything.