Scottsdale Phoenix Arizona

8 september 2013 - Scottsdale, Arizona, Verenigde Staten

Op naar het ontbijt, maar dit was een tegenvaller alles was gortdroog voorverpakt en voor drank moet je extra betalen. Dus snel de auto inpakken en weer verder met de roadtour. We nemen de west ingang van de Josjua Tree National Parken waar we ook een pas gekochten welke toegang schaft tot meerdere nationaal parken in de USA. Voor ons informeerde de parkranger, omdat we de eersten waren, de status van de weg aan een collega die het park voorhad verkend. Het advies was dat we wel uit moesten kijken i.v.m. veel zand, stenen en modder op de weg.  Wat een mooi park vol met de bekende Josua trees, cactussen en rots formaties. Jumbo Rock en the  Scull head. Het park geeft je het gevoel van Fred en Wilma Flintstone. O ja we hebben ook de Cottonwood spring gezien. De weg daarna toe was begaanbaar, want de modder was door shovels weggeschoven.

Via de I-10 op naar Scottsdale wat een lang eind rijden was in een desolate landschap. Ons Hotel Holiday inn welke aan de rand van old downtown Scottsdale lagt stond ons al op te wachten. Een perfect hotel ! Even gegeten in de oldtown bij Sugar ball waar alles roze is.  Ondertussen wordt het hier laat en gaan wij onder de dekens. Morgen gaan we naar Flagstaff wat aan route 66 ligt en natuurlijk naar de Grand Canyon

gr. M&A

1. Wilma:
    9 september 2013
    Hè zus en zwager, alles gaat goed zie ik, wat een onderneming hè.
    Nou fijn dat jullie het geweldig hebben. Ziet er wel geweldig uit.
    Wordt lichtelijk jaloers. Ik zal ma de foto's en de verhalen laten lezen.

En ik blijf jullie volgen hoor.
  2. Marianne:
    Thanx
    We zijn weer vroeg wakker half 6, onze dingen weer doen koffer, ijsblokjes halen, auto op orde. En de auto weer in, lange rit voor de boeg vandaag. Op naar de grandcanyon :-)
  3. Marja Euverman:
    9 september 2013
    Slecht slapen van de spanning? Of is het de Adrenaline die door jullie lijf stroomt?
    Wauw, dat wordt toch de helikoptervlucht toch?
    Much Fun!!!!!!!!
  4. Ceres:
    9 september 2013
    Terwijl het bij ons ondertussen 22:50uur is, rijden jullie nog heerlijk 's middags rond naar één van de volgende mooie natuurparken. Wat een leven!

Terwijl bij ons de dag al bijna voorbij is, zijn jullie nu vast onderweg richting Oak Creek Canyon en gaan jullie de mooie roodgekleurde gebergte zien. Wauw, wat zal dat een super mooie omgeving zijn! Rijd voorzichtig vandaag, want het is een hele reis.

Wij wensen jullie alvast heel veel plezier voor morgen 10 september. Dan hebben jullie één van de langste routes die jullie moeten afleggen en natuurlijk de helikoptervlucht boven de grand canyon!! Dat wordt zeker een fotomoment! Een unieke kans!

Wij gaan alvast uittesten of we een berichtje kunnen sturen naar jullie Amerikaanse mobiele nummer!

Dikke kus en wij gaan alvast lekker slapen. Jullie ook voor straks!

XX