Bad night maar vroeg opstaan loont.

10 september 2013 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Beste logvolgers en faceboekers, Ja, 44 treinen heb ik geteld die nacht, dat is weer eens anders dan schapen. Een spoorrail met goederenvervoer tegen over het hotel. En toen  piep, piep, piep.. daar ging de wekker, kwart voor 4 dus opstaan. Op naar de zonsopkomst in de Grand Canyon. Starten en rijden 1,5 uur deden we er over. Om 6.06 zou de zon exact opkomen. Aangekomen met vele ander slachtoffers hebben we de zon niet echt zien opkomen. Maaaaar de canyon staat bekend om de snelle weersveranderingen. Vele andere gingen weer weg. En daar kwam de eerste zonnestraal, niet veel maar voldoende om mooie foto's te kunnen maken. De aanhouders wonnen (wij dus), wat waren we blij dat we nog niet met de afdruipende massa waren meegelopen naar Tusayan om ons te bezatten in een vet Amerikaans ontbijt. (wij namen vaak gewoon brood met beleg mee, voor de picnick).  En ineens uit het niets was de Grand Canyon volgelopen met mist en wolken. Dus ook wij naar Tusayan ...een cappuccino drinken. Laten we alvast maar naar de helikopter airport gaan, want we hadden een vlucht door de Canyon geboekt. Moet je van te voren doen werd ons verteld, dan ben je zeker van een plaats. Nou, nee hoor we waren één van de weinigen die van te voren hadden geboekt. En ook plaats genoeg in de hotels nabij de Canyon. Dus een eventuele volgende reis gaan wij anders organiseren. (ook hier veel sites zoals die van Hotelkamerveiling.com b.v.  resevationcounter.com of besthoteloffers.com) Een nette dame op de airport stond ons te woord, we vliegen niet i.v.m. gevaarkijk weer. Terecht vinden wij, maar wel erg jammer. Nu maar hopen dat we ons geld terug kunnen krijgen via reisbureau welke samenwerkte met  ATI. Volgens helikopteroperator is altijd de afspraak dat bij noodweer je het geld terug krijgt. We kregen een bewijs van no flight, bad weather conditions op papier. Dan op naar Page. ........ en ja de zon kwam er door en scheen warempel behoorlijk fel. De route naar Page is zo bijzonder kleurrijk en afwisselend dat ook hier  geen woorden voor zijn. Via de 64  en de 89 zijn we naar de noodweg 89T gereden. Onderweg ook de Horseshoe Bend aangedaan (dit is een bocht in de Colorado rivier) 3/4 mile daar naar toegelopen in de zonneschijn en daar bij de horseshoe bend even regen gehad en weer teruggelopen. Vandaag weer heel veel leuke mensen ontmoet van Hollanders tot aan Japanners en wat hebben we elkaar vaak op de foto gezet.

Ingecheckt bij Comfort inn & suites en alles is hier aanwezig. Het hotel is erg mooi en vrij nieuw. We hebben erg lekker gegeten in een Indiaas restaurant in Page.... en terug naar het hotel ... en naar bed, want dat is wel verdiend. We zien morgen wel wat we doen, we hebben diverse opties in de trukkendoos. Ondanks wat kleine tegenslagen is het hier zo erg mooi dat alles haast in het niet valt. Één woord het is hier geweldig !!!!!!!!!!!!! groetjes. M&A

1. Ceres:
    12 september 2013
    Jammer hoor dat het weer tegen zat! Als jullie wel de helicoptervlucht hadden gehad was het waarschijnlijk ook zonde geld! Volgende keer beter.

Misschien een helicoptervlucht boven Las Vegas bij avond of nacht? Of een boottocht bij San Francisco?

Groetjes en knuffels
    Jorian & Ceres
  2. Yardena:
    12 september 2013
    Omg 44 treinen wat een idiote plek voor een hotel.....moet je niet te vaak hebben tijdens je reis. Maar oh wat gaaf..wachten loont