Jeuk ....

5 augustus 2013

Beste bolgvolgers na de kriebels begint de jeuk. Nog ff en het reisbureau infopakket ligt voor ons klaar. Tjonge wat krijgen we een zin om nu al te vertrekken. We hebben al een SIMkaart (redpocket) gekocht voor de USA, zodat we een maand goedkoop kunnen bellen en internetten. Al hebben we niet overal bereik, zoals o.a. in de Grand Canyon en Page. Twee dagen voor vertrek SIM activeren en dan een Amerikaans mobielnummer ontvangen (welk nummer is voor ons nog onbekend). Op ons pas aangevraagde internationale rijbewijs prijken onze nieuwste pasfoto's (als dat maar goed komt). Het doet mij eerder denken aan een gedetineerde, geen lach en recht in de camera kijken een biometrische pasfoto was vereist. Onze bestaande pasfoto's hadden te veel smilley gehalte. Al vond ik mij daar al uitkijken als 7 dagen onweer. Dus op het laatste moment moesten wij de stad door rennen om de juiste pasfoto's te laten maken. Net voor sluitingstijd van Strassenverkehrsamt hebben we de rijbewijzen nog te kunnen bemachtigen.... anders wachten tot morgen en hiervoor vrij nemen.

Het zal nog lang duren voordat een deel van de highway 89 welke 6 mtr. is verzakt hersteld is. Thans asfalteert men de dirtroad N20 van 44 mile lang, deze zal over twee weken gereed zijn. Dat bespaart ons een hele rit anders moesten we omrijden. Ook de branden in het bos nabij Grand Canyon is geblust, hierdoor waren wegen afgesloten i.v.m. de rookontwikkelingen. De extreme hittegolf is voorbij, althans als er maar geen nawee komt, want met 56,7 graden in Death valley rijden en verblijven lijkt ons niet zo leuk. De mensen daar zaten met ovenhandschoenen achter stuur.

Beste blogvolgers groetjes van M&A

foto onder bron ADOT

1. Nachali:
    9 augustus 2013
    Nou ben aangemeld hoor! :-) Ben heel benieuwd naar jullie verhalen
  2. Marja Euverman:
    27 augustus 2013
    Hai,
    ik kon natuurlijk niet wegblijven, na al een aantal keren van jou gehoord te hebben dat jullie een reislogger hebben gemaakt.
    En iedere keer als ik je app"te dan voelde ik toch een soort van schuldgevoel over mij heen komen dat ik nog steeds niet had gekeken.
    Dus nu in de vroege ochtend gelijk jullie site bekeken.
    Je kan zien dat jullie er veel aandacht aan besteden en het nodigt wel uit om jullie verhalen te gaan volgen.
    Dat gaan wij dus ook zeker doen.
    Dan kunnen we ons vergapen aan jullie grote AVONTUUR!!!
    Gr. Marja