Death Valley en de Rimboe in the dessert

15 september 2013 - Beatty, Nevada, Verenigde Staten

Hello,

We waren vroeg en hadden snel uitgecheckt in een voor ons te oversized Las Vegas. De wegen waren in Las Vegas die ochtend rustig, dat was met aankomst wel anders. Rijdend door the red Canyons, waar men net luchtballonnen opliet, gingen wij verder om te ontbijten in een echt Amerikaans wegrestaurant in Pahrump dit is een echte dessert dorp. (Zowaar hier deed onze Amerikaanse redpocket Sim card  van reisesim.de, welke goedkoper is als die van internationalsim.com) Hier ook nog even tanken want in Death Valley schijnt het erg duur te zijn. De reis was mooi en afwisselend, Tja... zul je zeggen steen is steen en zand is zand maar zoveel pasteltinten hebben wij nog nooit gezien. Aangekomen in Death Valley werd ons duidelijk dat ook hier veel road closures waren. Gelukkig hadden we al een heel scala aan bezienswaardigheden op papier staan die we wel konden bezoeken. Zoals,  Zabriskie Point met zijn vreemde bergen, twenty mule team road een weg door de bergen. Devels course, Badwater, artists (pallet) drive, en de enorme zandduinen bij Stovepipe wells. De temperaturen waren rond de 111 Fahrenheit dat is 43,9 graden Celcius. Dus erg veel drinken.  We hebben een paar kleine trails gelopen. Grote trails kunnen wij met deze temperaturen niet aan. Op naar Beatty een dorp in the middle of nowhere. Hier hebben wij onze kleren wassen in een RV camp. De wasserette was nieuw, en we kregen hulp van de beheerder. In het hotel was.... je raad het al... een casino met een denny's. De nors klinkende dame van de receptie, was best aardig en behulpzaam. Wij hadden gehoord  dat Yosemite Park in zijn geheel was afgesloten. In een mum van een seconde had zij het antwoord en draaide een papier uit met alle info voor de aankomende dagen. Wel moesten we omrijden i.v.m. road closures in Death Valley. Maar dat moeten we morgen nog even navragen bij de receptie.

Beatty heeft een snoepwinkel, zo groot dat hadden wij nog nooit gezien. Het schijnt dat bij Beatty ooit alliens zijn geland, dit kunnen we bevestigen. Wat lopen hier veel vrij gevochten kleurrijke figuren rond. De huizen zien er vervallen uit en velen wonen in een woonwagen of een houten schuur.

Zo nog even zwemmen bij het hotel, douchen en dan naar bed. Hadden ze net nieuw water in het zwembad gedaan. Wat was dat F*cking koud dat had ik niet verwacht in deze hitte. Één maal in bed kregen wij een serenade van wilde balkende ezels onder ons balkon. Want we hadden de natuur om de deur, onze hotelkamer grensde aan het natuurgebied. . gr. M&A en ET

1. Ceres:
    20 september 2013
    Wat een temperaturen zeg.

Nog niet ziek geworden van het warme weer? Ook niet te veel water drinken, zoals de woestijn in Tunesië.

Gelukkig hebben jullie mooi weer, dat was sommige dagen ook anders.

Groetjes van Oma, ook wij hebben de what's app foto's laten zien, zodat ze weer helemaal op de hoogte is. Jullie kaarten zijn ook goed aangekomen.

KUS!