LaS Vega$, two days of craziness

15 september 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Hi  there,

De helft van alle gekken op de wereld wonen in een straal van 75 mile rondom Los Angeles en nu weten wij waar de andere helft zit, namelijk in La$ Vega$. Een mengelmoes van mensen. Mexicaanse groepen, strakke pakken, glamour kleding, sloddervossen, zwervers, maar vooral te dikke mensen met de strak zittende kleding. De rababbels puilen uit aan de voorzijde en de achterzijde komt een kwartier later aan op de bestemming. Het is geweldig om deze voor ons vreemde vogels te bekijken. We kunnen wel stellen dat Las Vegas "de strip" eigenlijk te groot is. De meeste Mexicanen, of Spaans sprekende Amerikanen en de Amerikanen zelf, beperken zich tot één of twee casino's / shows op een avond. Ook zie je al snel mensen zoals wij "de toerist", zij die het liefst alles in één keer willen zien. De twee nachten die we hadden is dus te kort om alles te zien. Alles is zo mega, zo kleurrijken zo anders, dat je niet weet waar je heen moet gaan en hoe je het gaat aanvliegen. Een ding weten wij wel men leid je altijd naar het casino en de foodcorners en de exit is moeilijk te vinden. Wij zijn geweest naar, Riviera, Circus circus, the Venetian, MGM Grand, the Mirage en New York New York

De eerste avond hebben we lopend gedaan, alles lijkt kort bij maar de strip is mega lang. Dus zijn wij gaan lopen tot aan the Venetian en the Mirage en weer terug. Helaas was bij de Venetian op de eerste verdieping het water weg, dit heb ik gemeld bij de beveiliging. "Yeh, we're living in the dessert" vertelde hij vrolijk. Maar het echte antwoord was onderhoud. Dus geen Gondel tocht. Dit was ook niet echt duur $18,-- per persoon. Heel wat goedkoper dan in Venetië zelf. Bij The Mirage hebben we een mega ijsje gehad die men zelf mocht samenstellen. Daar zijn we wezen kijken naar de vele kleurrijke vrolijke mensen die ons zitje voorbij trokken. De meeste dames met naaldhakken hadden de schoentjes al in de handen. We besloten maar terug te lopen naar het hotel, want de deuce (dit is de bus) loopt erg sporadisch en is zo vol dat veel neuzen geplet tegen de ramen aan werden gedrukt. Op een gegeven moment, had ik het gevoel paranormaal te zijn "I see dead people", voor ons liep Micheal Jackson (Yeah!!!!!) met een koffertje achter zich aan te slepen, hij ging naar huis en hij was moe zijn show zat erop. Nog geen honderd meter verder liep Elvis met zijn gitaar, deze zwaaide nog naar ons en stapte in zijn oude Mustang om naar huis te gaan. We dachten, waarom gaan zij eigenlijk al naar huis? Nou simpel, omdat we geen tijd besef meer hadden. Het werd dik over vier uur die nacht. Moe en hoorndol van alle indrukken en drukte sliepen we "as ossens".

De dag later zijn we met de monorail gegaan, maar eigenlijk is alles hetzelfde alles draait om gokken, shows, eten en drinken. De MGM Grand vond ik wel leuk om te zien. Die zelfde avond draaide dj Tiësto, maar ja alles kost een godsvermogen. Wat ons erg opviel is dat iedereen erg aardig is en behulpzaam. De portier van ons hotel herkende ons uit al die duizenden gasten. Deze donkere dame vroeg ons of het probleem met de badkamer was opgelost en gaf ons informatie, waar en wat we het beste konden doen die avond. Het gesprek was zo leuk dat een bewaker vroeg of ik haar kende. Natuurlijk vertelde ik hem "she's my sister". Ook deze bewaker had gevoel voor humor en kon er smakelijk om lachen. O ja we hebben ook nog even gegokt en we hebben 12 dollarcents gewonnen en 14 dollar verloren. Als je gokt krijg je wel gratis drinken dus......

We waren blij om Las Vegas weer te verlaten.  Las vegas is eigenlijk de veemde eend in de bijt van onze rondreis.    gr. M&A

1. Anton en Linda:
    16 september 2013
    Ha die Lexie en Marian, mooi beschreven indrukken van Las Vegas. Foto's zijn ook oke.
    Groetjes Anton en Linda.
  2. Ceres:
    20 september 2013
    LaS Vega$, two days of craziness moet je gewoon hebben meegemaakt.

Mooi verhaal!