Toerisme zat, een eigen route gemaakt en weer veel mega's

18 september 2013 - Lake Tahoe, Verenigde Staten

Ppppffff.....We hebben al erg veel gezien en eigenlijk weet je precies wanneer je iets toeristisch nadert. De ford mustangs (of gelijkwaardig) van de verhuurbedrijven rijden dan in hoge concentraties achter elkaar aan met daarin gezeten een leeftijdsgroep tussen de 25 en 30 jaar oud. Helaas wordt al het mooie bezocht door hordes toeristen, wat je reis eigenlijk niet echt uniek maakt. Wat waren wij blij dat we niet in het hoog seizoen hadden geboekt. Soms ben je praktisch alleen en dan in eens weer met grote groepen. Dit heeft ons doen besluiten om de route aan te passen. Het echte Amerika is anders dan velen doen geloven 1 op de 6 leeft in grote armoede. De grote huizen zie je vaak alleen op televisie net als de meelopende lachmachine. Velen leven in krotachtige woningen, trailers of in een schuur. Dat zie je als je niet de toeristisch route rijdt. Op naar lake Tahoe zijn wij de kronkelend naar  Copperopolis en Murphy's gereden. Hier zie je hoe de Amerikanen leven en waar hun hart ligt, dat is onder andere hun nationale trots hun landschap, de 4x4 auto, tractor, trucks en een motor. Wij zijn de Ebbetts pas overgereden, deze sluit men namelijk ook in de winter. Hier zijn we van de verharde weg afgegaan om te picknicken bij een rivier. Wij reden tussen de sequoia's woods (mammoet bomen) door. Bij een rivier aangekomen waren wij niet de enigsten die de zelfde gedachte hadden. Hier ontmoeten wij Bob en Candy twee leuke Amerikanen die ons veel tips en trucks gaven van de omgeving. Zoals Lake Alpine, Musquito lake een oude goudmijn en nog veel meer. Zij vertelden ons dat het beergehalte hier hoger ligt dan elders. Maar helaas zijn wij ze niet tegengekomen, wel bekraste bomen met berenhaar er aan. De route was hoog en de pas werd steeds nauwer. Onderweg, twee geweldig mooie bergmeertjes gezien, zoals Bob en Cabdy al hadden aangegeven. Een eindje verder zijn we weer van het asfalt afgegaan om via een graffelroad naar the Highlands lakes te rijden, we konden hier niet harder dan 15 mph en moesten door beekjes en langs afgronden rijden. Het ene meer was blauw en de ander was groen. Hier mocht men ook met een permit kamperen en vissen. De tijd verstreek snel, dus we moesten ietsje meer gas geven. Lake Tahoe viel tegen, aan de zuidzijde was weer erg veel toerisme en heel veel vakantiewoningen, waardoor je het meer slecht kunt bereiken. Het meer heeft een zuiverheidsgraad van 99,9% en kan heel Californië 35 cm onderwater zetten. (De zuiverheidsgraad betwijfel ik, want er zijn wel erg veel grote speedboten op het meer). Op naar het Hotel in Sparks Reno verandert het landschap in één keer.

We kwamen terecht in een mega hotel met casino met twee losstaande towers van elk 29 verdiepingen. Moet je voorstellen veel Cowboys uit de rimboe komen hiernaar toe. De gokkers hebben vaak een leeftijd tussen de 65 en 95 jaar, nog nooit zo iets gezien. De cowboys en girls deden line-dancing met een Dee-jee uit de jaren 70. Komisch om te zien. Ook hier werd het weer laat en morgen gaan we naar San Francisco. We willen dit bereiken via de Golden Gate brug. Let wel de tol kan niet meer cash worden betaald. (per 1-4-2013) morgen geef ik tips. Aan het eind van de reis zullen we de do en don't nog beschrijven met onze bevindingen.  groetjes want het wordt weer laat.........  M&A uit de USA

foto's houden jullie nog even te goed.

1. Ceres:
    20 september 2013
    Mooi dat jullie de route hebben aangepast. Vaak zijn dat de mooiste en verrassende wegen. Zo te lezen zijn alle Amerikanen in alle verschillende gebieden allemaal erg gastvrij en vinden het leuk om contact met toeristen te maken. Hun adviezen zijn vaak ook de mooiste adviezen. Mooi dat jullie ervan genieten.

Beren zullen jullie vast niet meer tegenkomen, daar in tegen wel veel andere dieren gezien. En dan nu op naar de kust!

Lieve groetjes van ons